۳ شهریور ۱۳۹۳، ۱۶:۰۸

تاکید وزیر بهداشت بر امر پیشگیری از بیماریها/ ضرورت همراهی انجمنهای پزشکی

تاکید وزیر بهداشت بر امر پیشگیری از بیماریها/ ضرورت همراهی انجمنهای پزشکی

وزیر بهداشت با اشاره به آمار بالای بیماران مبتلا به تالاسمی، هموفیلی و سرطانها در کشور، گفت: می توان با پیشگیری، از ابتلا به بسیاری از این بیماریها جلوگیری کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس و اعضای هیئت مدیره مجمع انجمنهای علمی گروههای پزشکی کشور امروز با وزیر بهداشت، دیدار و گفتگو کردند.

دکتر سید حسن هاشمی در این نشست پس از استماع نقطه نظرات هریک از اعضای هیئت مدیره مجمع انجمنهای علمی گروههای پزشکی کشور و ابراز خرسندی از حضور در این جمع صمیمی، آمادگی کامل وزارت بهداشت را برای استفاده از ظرفیتهای انجمنهای علمی در حوزه سلامت اعلام کرد.

وی در این رابطه به وجود 20 هزار نفر مبتلا به تالاسمی در کشور و نیز مبتلایان به بیماری هموفیلی و نیز سرطانها و هزینه های هنگفتی که برای درمان این بیماریها در کشور می شود، اشاره کرد و گفت: می توان با پیشگیری، از ابتلا به بسیاری از این بیماریها جلوگیری کنیم که در این خصوص انجمنهای پزشکی و علمی می توانند وزارت بهداشت را یاری کنند.

هاشمی با تاکید بر اهمیت پیشگیری بر درمان و ضرورت ارتقاء سلامت آحاد جامعه و پیشگیری از بروز بیماریها گفت: انجمنهای علمی و پزشکی کشور می تواند در حوزه بهداشت و پیشگیری بسیار کمک کننده باشد.

وی همچنین بر نقش نظارتی انجمنهای علمی و پزشکی به ویژه در آزمایشگاه ها و داروخانه ها اشاره کرد و گفت: انجمنها می توانند در تدوین دستورالعملهای درمان و نظارت بر آنها و همچنین در تدوین آیین نامه ها و قوانین مرتبط با وزارت بهداشت و نیز قانون برنامه ششم توسعه نقش آفرینی کنند.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: انجمنهای علمی و پزشکی می توانند سیاستهای کلی سلامت، ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری را مبنا قرار دهند و حمایت از حقوق مردم را مطالبه نمایند.

وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به وجود 175 انجمن علمی و پزشکی در کشور بر ضرورت تجمیع و ادغام برخی از انجمنها اشاره کرد و گفت: در حوزه چشم پزشکی 14 رشته تخصصی وجود دارد که همه آنها تحت پوشش یک انجمن فعالیت می کنند و بهتر است سایر رشته های پزشکی مشابه نیز به همین منوال عمل نمایند.

هاشمی از انجمنهای علمی و پزشکی کشور خواست تا جلسات خود را به صورت ماهانه و با حضور معاونین وزارت بهداشت برگزار نمایند و در این جلسات چگونگی حمایت های عملی خود را از حوزه سلامت کشور تبیین نمایند.

کد خبر 2357311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha